Nejošklivější auta všech dob

21.11.2018

Každý má jiný vkus a každému se líbí něco jiného. Přesto existují auta, která jsou všeobecně pro svůj podivný vzhled odsuzována a která se pravidelně umisťují na předních místech žebříčků nejošklivějších aut na světě. Auta, u kterých zkrátka designéři šlápli tak trochu vedle. Zastoupeny jsou staré i novější modely různých kategorií. Podívejte se, o kterých modelech je řeč.

Pontiac Aztek

Prapodivná přední světla, neobvyklé tvary zadního bočního okna a celkově kontroverzní vzhled. Jeden z prvních crossoverů, který se vyráběl v letech 2001 až 2005, nebyl příliš oblíbený, přestože nabízel nejedno praktické řešení. Tak například spodní plechový díl pátých dvoudílných dveří se otevíral dolů a dalo se na něm sedět, zadní sedačky bylo možné vymontovat a využít je k sezení venku. Za příplatek jste k autu dostali nafukovací matraci přesně padnoucí do kufru auta nebo stan, který se připevnil na otevřenou záď.

Fiat Multipla

Fiat Multipla sice vypadá, jako byste slepili minimálně dvě různá auta, ale i tento model sází na svou praktičnost. Dvě řady sedadel po třech umožňují, aby vpředu cestovali tři cestující, řadicí páka je umístěna na středové konzoli poblíž volantu. Toto MPV se vyrábělo v letech 1998 až 2010 a dodnes vyvolává kontroverzní názory.

SsangYong Rodius

Také SsangYong Rodius vypadá, jako kdyby se na jeho návrhu podílelo několik designérů a příliš při tom nespolupracovali. Toto velké MPV z roku 2004 bylo k dostání v několika variantách – od pětimístné verze se sedadly otočnými proti směru jízdy po jedenáctimístný vůz. Na ten vám ovšem nestačilo řidičské oprávnění skupiny B. Přestože v roce 2008 prošel Rodius celkem úspěšným faceliftem, koncem roku 2011 se v Evropě přestal prodávat.

Nissan Cube

Nissan Cube je příkladem toho, jak to může dopadnout, když se výrobce snaží o co nejprostornější auto, aniž by bral ohled na jeho vzhled. Vznikne kuriózní auto s hranatými liniemi a asymetrickým oknem vzadu. Jak název napovídá, jde v podstatě o krabici na kolech. V Evropě se tato kostka prodávala v letech 2009 až 2011 a velký úspěch nezaznamenala (proto u nás není moc známá). Naopak v Japonsku se stala poměrně oblíbeným autem.

Chevrolet SSR

Kabriolet spojující vysoký výkon s retro designem. Tak měl vypadat Chevrolet SSR čili Super Sport Roadster. Výkon se povedl – v prvních dvou letech měl model SSR 300 koní, v dalších letech postupně 390, 395 a 400 koní. Design poněkud pokazila až příliš velká karoserie. Chevrolet SSR se vyráběl v letech 2003 až 2006.

Citroën Ami

Citroën Ami je legendární automobil, který si zahrál v několika filmech a v šedesátých letech byl ve Francii považován za stylové, elegantní auto. Na francouzském trhu se stal dokonce nejprodávanějším autem své doby. Vyráběl se v letech 1961 až 1978. Dnes ovšem pro jeho podivný vzhled s promáčknutou přední kapotou nemáme pochopení a považujeme ho za jedno z nejošklivějších aut.

Ford Scorpio

Ford Scorpio vypadá podle některých jako přerostlá, smutná žába. Charakterizují ho dvě vykulené oči a ostrou hranu byste na něm hledali jen stěží. Zřejmě jeho nelichotivý vzhled způsobil, že se Ford Scorpio po 4 letech na trhu přestal prodávat.

Mitsuoka Orochi

Může to být překvapivé, ale ošklivá auta se objevují i mezi luxusními sporťáky. Jedním příkladem za všechny je tento japonský sporťák, který se ve výrobě držel od roku 2006 do roku 2014 (ovšem s velmi nízkou roční produkcí). Za jeho ošklivost může hlavně jeho přeplácanost – všelijaké záhyby, prolisy a další „ozdoby“.

Bond Bug

Bond Bug je malé extravagantní auto ze sedmdesátých let. Vyrábělo se v letech 1970 až 1974. Má jen tři kola, dvě místa k sezení, otevírá se mu prakticky celá karoserie a celkově vypadá dost podivně, a to nejen na dnešní dobu.