Pojistná telematika má za cíl nejen chránit, ale i motivovat řidiče k bezpečné jízdě
15.02.2016
Telematika je v pojišťovnictví zaměřena především na bezpečnost a ochranu zdraví v případě dopravních nehod. Pojistná telematika kromě navigačního systému využívá i systémy pro nouzové volání či systémy, které jsou schopny klienta informovat o odcizení vozidla.
Některé pojišťovny v rámci svých služeb již telematiku využívají. Jedná se o telematické produkty, které jsou orientovány hlavně na bezpečnost. Mezi zástupce telematických produktů patří UNIQA pojišťovna s produktem SafeLine a Allianz pojišťovna s produktem Šestý smysl. Telematické produkty u nás zatím není možné sjednávat online, smlouvu tak můžete uzavřít jedině na pobočce pojišťovny.
Sledování vozidel za účelem levnější pojistky
Nově by se mělo objevit v pojistné telematice i zařízení, které bude sledovat řidiče všude, kam se svým autem pojede, ale i jak pojede. Jestli nepřekračuje rychlost, jestli nepředjíždí na plné čáře nebo jestli prudce nebrzdí.
Využití sledovacího zařízení při uzavíraní smluv povinného ručení a havarijního pojištění odhadují tuzemské pojišťovny do tří let. Zařízení na sledování aut by mělo ze začátku fungovat na dobrovolné bázi.
Segmentace klienta podle jízdy a využití vozidla
Cena pojistného u pojištění vozidel se dříve odvíjela pouze od typu vozidla. Po čase se přidal bezeškodní průběh, věk a bydliště pojistníka. Ale i tak tyto údaje můžou být pro výpočet nepřesné. Jelikož místo pobytu nemusí odpovídat místu, kde se klient s vozidlem pohybuje.
Telematika má v budoucnu pomoci pojišťovnám lépe segmentovat klienta podle řidičských schopností a za to je odmění nižším pojistným. Cena za pojištění by se mohla odvíjet od počtu najetých kilometrů a oblasti využití nebo podle chování řidiče a stylu jeho jízdy.
A co Vy, nechali byste se sledovat za účelem levnějšího pojištění?