Jak postupovat v případě pojistné události na dovolené

21.03.2016

Nemoc, úraz, ukradená či poničená zavazadla. Pro tyto případy si sjednáváme cestovní pojištění. Sice nás před pojistnou událostí neochrání, ale pomůže nám zmírnit finanční ztrátu. Věděli byste, jak správně řešit nepříjemnou situaci na dovolené?

Jak postupovat v případě pojistné události na dovolené
Nikdy nevíte, kde na Vás číhá nebezpečí.

Asistenční službu volejte jako první

Součástí každého cestovního pojištění je asistenční služba, která Vám poskytne telefonickou pomoc 24 hodin denně, a vždy se s operátorem dorozumíte v českém jazyce. Pomůže Vám řešit problém hned na místě a vyhodnotí, na co máte nárok a za jakých podmínek.

Pokud se rozhodnete asistenční službu vůbec nevolat, můžete být po návratu z dovolené nemile překvapeni. Nekontaktování asistenční služby v zahraničí někdy může vést k odmítnutí vyplacení pojistného plnění.

Přečtěte si o dalších případech, kdy pojišťovny nemusí vyplácet pojistné plnění.

Nemoc nebo úraz na dovolené

Jestliže jste ještě nevyhledali lékařskou pomoc, obraťte se na asistenční službu pojišťovny. Ta Vám zprostředkuje návštěvu nejbližšího lékařského zařízení, se kterým má smlouvu. Od lékaře si nechte vystavit lékařskou zprávu a účet s rozepsanými cenami za jednotlivé provedené úkony.

Musíte-li zaplatit za zdravotní ošetření a nemáte u sebe dostatek peněz, zavolejte na asistenční službu a požádejte o garanci zaplacení platby.

Poškození, ztráta nebo odcizení zavazadel

Mezi nejčastější pojistné události na dovolené patří poškození či zničení věcí a zavazadel nebo jejich odcizení. I takovou událost je třeba nahlásit asistenční službě. Ta posoudí, máte-li nárok na krytí z pojistky, nebo jestli musíte uplatnit škodu na dopravci.

Vždy je nutné přivolat policii a nechat si vystavit protokol, který předložíte pojišťovně spolu s formulářem o hlášení pojistné události.

Škoda na majetku nebo zdraví druhých osob

Způsobíte-li škodu nebo újmu někomu jinému, zapište si kontakt na poškozeného, ale i na případné svědky nehody. Pokud Vás vyslýchá policie, trvejte na tlumočníkovi, a co nejdříve kontaktujte svou pojišťovnu.

Nikdy nepodepisujte nic, čemu nerozumíte. Vždy doplňte svou verzi výpovědi v českém jazyce a pořiďte si vlastní fotodokumentaci škody.

Postup po příjezdu do ČR

  • S nahlášením pojistné události moc neotálejte, podejte ji co nejdřív po návratu do ČR.
  • Vyplňte formulář hlášení pojistné události, který naleznete na webu své pojišťovny.
  • Pojišťovně předložte originály zpráv o ošetření, účty za léky či zdravotnický materiál.
  • V případě, že pojistnou událost šetřila policie, musíte předložit i policejní protokol.

Kartičku s kontaktem na asistenční službu a s číslem pojistné smlouvy mějte stále u sebe. Jestliže Vás na dovolená zastihne nepříjemná událost, na nic nečekejte a v okamžiku, kdy je to možné volejte asistenční službě. Veškeré doklady o platbách si schovávejte, aby Vám pojišťovna mohla náklady proplatit.

Hledat na webu Srovnátor.cz