Nejčastější otázky a odpovědi

Pokud tu Váš dotaz nenajdete, napište nám na e-mail info@srovnator.cz, anebo nám zanechte své telefonní číslo a my Vám zavoláme.

Obecné otázky a odpovědi

Neobdržel/a jsem potvrzující e-mail o sjednané smlouvě?

Obratem nás kontaktujte telefonicky či e-mailem, vše ověříme. Zkontrolujeme s Vámi zadaný e-mail, případně pošleme znovu.

Neobdržel/a jsem smlouvu poštou?

Pokud sjednáváte smlouvu zaplacením, obdržíte od nás návrh pojistné smlouvy v elektronické podobě. Smlouvu poštou od nás dostanete pouze v případě, že sjednáváte pojištění podpisem u ČPP. V případě, že ji neobdržíte, kontaktujte nás telefonicky či e-mailem. Zkontrolujeme s Vámi zadanou adresu, případně pošleme znovu.

Neobdržel/a jsem zelenou kartu?

Kontaktujte nás telefonicky či e-mailem, vše ověříme. Zkontrolujeme s Vámi zadaný e-mail a adresu, případně pošleme znovu.

Obdržel/a jsem smlouvu s chybnými údaji?

Kontaktujte nás e-mailem či telefonicky, údaje opravíme a pošleme Vám k podpisu opravenou smlouvu nebo žádanku na změnu. Pojistná smlouva je platná, údaj pouze opravíme.

Co dělat, když zadám špatný variabilní symbol při platbě?

Není nic jednoduššího než nás kontaktovat, v tomto případě je lepší e-mailem. Stačí, když nám zašlete informaci, o jakou smlouvu se jedná a jaký byl VS při platbě zadán. V lepším případě nám zašlete i potvrzení o platbě, ze kterého si údaje sami vyčteme.

Zaplatil/a jsem pojistné po daném termínu?

Pokud sjednáváte pojištění zaplacením, je zapotřebí dodržet stanovený termín pro platbu pojistného. V případě, kdy je pojistné uhrazeno po termínu nebo vůbec, pojištění nevzniká od data počátku pojištění.

Chci si sjednat smlouvu online, ale mám pouze malý technický průkaz?

Nevadí, potřebné údaje jsou uvedeny i na malém technickém průkazu. Do kolonky série a číslo velkého technického průkazu vepište slovy „není“ a poté nám tento údaj doplníte dodatečně.

Můžu si sjednat pojištění na auto, i když nemám registrační značku?

Ano, můžete. Do kolonky, kde požadujeme vyplnit registrační značku, vepište slovy „není“. Po přidělení registrační značky, stačí, když nám ji oznámíte e-mailem.

Potřebuji počátek pojištění dnes. Co dělat, dá se to řešit?

Ano, dá se to řešit. Je však lepší nás v daný moment telefonicky kontaktovat a vyřešíme s Vámi tento požadavek telefonicky. V případě, že budete mít tento požadavek mimo pracovní dobu naší infolinky, zadejte si na našich stránkách požadavek, že si přejete být kontaktováni z naší strany. Zavoláme Vám v nejbližším možném čase.

Jak postupovat, když potřebuji změnit údaje na smlouvě?

V tomto případě, je lepší nás kontaktovat e-mailem. Do e-mailu uveďte číslo pojistné smlouvy, u které chcete daný údaj změnit a samozřejmě i nové údaje (např. při změně adresy, RZ, TP apod.).

V případě, kdy však dojde ke změně vlastníka, není možné změnu provést. Je zapotřebí pojistnou smlouvu ukončit. V této situaci Vám také poradíme.

Povinné ručení

Mám zaplacené pojistné na celý rok, ale prodal jsem auto. Vrátí mi pojišťovna přeplatek?

Pojišťovna Vám vrátí poměrnou část z již uhrazeného pojistného.

Je možné měnit pojišťovnu? A co bonusy, nepřijdu o ně?

Pojišťovnu samozřejmě změnit můžete, ale ne kdykoli v průběhu roku. O bonusy nepřijdete. Pojišťovny Vám mají povinnost vystavit na požádání doklad o průběhu předchozího pojištění. Přečtěte si, kdy můžete změnit pojišťovnu.

Proč bych měl uvažovat o vyšších limitech pojistného plnění? Nestačí mi základní?

Povinné ručení s vyššími limity pojistného plnění, pro Vás znamená vyšší ochranu před zadlužením, protože škody vzniklé při dopravní nehodě mohou dosáhnut i několikamilionových částek.

S vyšším limitem pojistného plnění máte jistotu, že závazky, které vzniknou při Vámi zaviněné nehodě, uhradí kompletně pojišťovna. Představte si situaci, v níž způsobíte nehodu autobusu plného lidí a budete mít uzavřené povinné ručení s pojistnými limity 35 mil. pro újmu na zdraví a 35 mil. pro škody na majetku. Újma na zdraví může v takovém případě přesáhnout 35 mil. velice snadno a každou korunu nad 35 milionů pak bude pojišťovna vymáhat po Vás.

Co slouží jako doklad o pojištění při silniční kontrole?

Jediným platným dokladem o tom, že máte uzavřené povinné ručení, je zelená karta. Zelenou kartu u sebe musíte mít ze zákona pokaždé, když někam jedete svým vozidlem.

Co se stane, když u sebe zelenou kartu mít nebudu?

Pokud Vás nezastaví policisté kvůli silniční kontrole, nebo nejste účastníkem dopravní nehody, nestane se nic. Pokud Vás policisté zastaví a Vy nepředložíte zelenou kartu, dopustíte se přestupku a bude Vám hrozit pokuta až 1.500 Kč v blokovém řízení, anebo od 1.500 Kč do 3.000 Kč ve správním řízení.

Jaké škody pojišťovna z povinného ručení uhradí, když způsobím nehodu?

Pojišťovna za Vás uhradí újmy na zdraví, škody na majetku, ale také ušlý zisk a náklady na právní zastoupení poškozených.

Platí povinné ručení uzavřené v ČR i v zahraničí?

Ano, zákonné pojištění vozidel je platné i v zahraničí. Konkrétní platnost v daných státech naleznete na Vaší zelené kartě v části číslo 8.

Budu platit pokutu ČKP, když jsem nezaplatil/a pojistné, tudíž nemám povinné ručení?

Je možné, že se na vlastníka vozidla obrátí ČKP s požadavkem na úhradu příspěvku do fondu nepojištěných.

Havarijní pojištění

Jaké škody budou hrazeny z havarijního pojištění?

Havarijní pojištění kryje škody na vlastním vozidle. V případě, že neúmyslně způsobíte nehodu a poškodíte si při ní vozidlo, dočkáte se díky havarijnímu pojištění peněz na opravu.

Jaké škody z havarijního pojištění hrazeny nebudou?

Pojišťovny nebudou hradit škodu, kterou způsobíte druhým a třetím osobám. Od toho byste měli mít povinné ručení. Bez platného povinného ručení byste pro vlastní dobro na silnici neměli vůbec vyjíždět.

Platí havarijní pojištění v ČR i v zahraničí?

Tuto informaci naleznete v pojistných podmínkách jednotlivých pojišťoven.

Cestovní pojištění

Co dělat v případě pojistné události?

V první řadě u sebe musíte mít kartičku cestovního pojištění a nejlépe uděláte, když u sebe budete mít i evropský průkaz zdravotního pojištění. Díky těmto dokladům byste se měli bez problémů dočkat lékařské péče. Po provedení lékařského ošetření je třeba, abyste co nejdříve kontaktovali pojišťovnu a nahlásili pojistnou událost.

Co je celoroční cestovní pojištění?

Pokud cestujete často, je pro Vás celoroční cestovní pojištění výhodnějším řešením než uzavření krátkodobého pojištění pro každou cestu zvlášť. Počet cest mimo ČR není v rámci pojištění omezen. Omezena bývá maximální délka jedné cesty a u některých pojišťoven je stanovena minimální doba strávená ve vlasti před další cestou do zahraničí. Celoroční pojištění lze například pro Evropu sjednat za velmi rozumnou cenu.

Pojištění domácnosti

Co chrání pojištění domácnosti?

Vnitřní vybavení nemovitosti a osobní věci všech členů domácnosti. Jako je např. nábytek, oblečení, elektronika, finance…

Co pojištění domácnosti nechrání?

Rostliny, plodiny, plány, projekty, autorská a jiná nehmotná práva. Bližší informace naleznete ve všeobecných pojistných podmínkách v části výluky z pojištění.

Doporučte nás