Přední nebo zadní náhon, jaký je rozdíl v jejich chování, a který si vybrat09.11.2017 Otázka, zda je lepší přední nebo zadní náhon, vyvolává u motoristů mnoho emocí. Není na ni správná ani špatná odpověď. Převážná část řidičů preferuje jeden z těchto modelů dle vlastní zkušenosti, či podle obecně známých kritik, jenž se společností tradují. Je to podobné jako benzínový nebo dieselový motor. No, každé má něco. V tomto článku se podíváme na hlavní výhody a nevýhody obou náhonů. Historie První auta byla vyráběna se zadním náhonem. Motor se do automobilů montoval dopředu a poháněl zadní nápravu. Tento klasický model dlouho dominoval. Později ve spojitosti s velkou sériovou výrobou se začal motor umisťovat do přední části vozu a společně s ním i přední náhon. Tento koncept je konstrukčně jednodušší, protože není potřeba, aby středem auta procházela hřídel a vzadu již není diferenciál. To také vede k menším výrobním nákladům. Zadní náhon najdeme v dnešní době hlavně u hmotnostně vyšší třídy automobilů (nad 3,5 tuny) a některých modelů vozů značek BMW, Mercedes a dalších. Rozdíl mezi oběma náhony není příliš patrný při běžné defenzivní jízdě za ideálních podmínek. Chování jednotlivých náhonů se projevuje hlavně v zimních měsících, deštivých dnech a při ostřejší jízdě. Hlavní výhody předního náhonu dobrá čitelnost při řízení, nepřekvapuje na měnícím se povrchu a náledí, v zatáčkách vede lépe auto ve stopě, menší hlučnost v kabině vozu, větší prostor v interiéru a v kufru automobilu, nižší pořizovací náklady. Nevýhody předního náhonu vyšší nároky na přední nápravu. Ta má mnoho komponentů (poloosy, klouby…), které podléhají rychlému opotřebení a je proto nutná častější údržba. V zimě při jízdě do zasněženého kopce, se odlehčuje přední náprava a zatěžuje zadní, proto může vůz ztrácet trakční schopnosti. V takovém případě začínají kola prokluzovat. Plusy zadního náhonu umožňuje relativně rychlý rozjezd, přenesení vysokého výkonu na hnací nápravu, pokud je motor vepředu a pohání zadní nápravu jde o ideální rozložení hmotnosti vozu, výhody říditelnosti “předokolek”, stírá pomocí asistenčním systémům jako ESP, ASR,ABS, která pomáhají eliminovat rizika přetáčení vozu, zábava – pro sportovně založené řidiče, kteří si rádi užívají přetáčivost auta je tu možnost driftu, tedy řízeného smyku. Mínusy zadního náhonu v dešti je nestabilní, rychleji jde do smyku, protože síly působící na zadní kola mohou vést k přetočení vozu, díky vyšší konstrukční hmotnosti má auto i větší spotřebu, mění svůj charakter v nejvíce nevhodných situacích, vyšší pořizovací náklady, má zmenšený prostor v kabině vozu díky středovému tunelu. Obě verze mají své nesporné výhody. Mohlo by se zdát, že nejideálnější je jejich kombinace. Tím přicházíme k modelu 4*4, tedy pohon všech čtyř kol. Takzvané čtyřkolky se ovšem moc nehodí do města. Často si je pořizují řidiči, kteří se pohybují na nezpevněných komunikacích, nebo jezdí v zimě do hůře přístupných míst. Jinými slovy, tam kde zadní i přední náhon stojí, čtyřkolka jede. Spočítejte si rychle povinné ručení Značka vozidla, které chcete pojistit: ALFA ROMEOAUDIBMWCHEVROLETCHRYSLERCITROËNDACIADAEWOOFIATFORDHONDAHYUNDAIJEEPKIALANCIALAND ROVERMAZDAMERCEDES-BENZMINIMITSUBISHINISSANOPELPEUGEOTRENAULTROVERSEATŠKODASSANGYONGSUBARUSUZUKITOYOTATRABANTVOLKSWAGENVOLVO Přibližný objem motoru vozidla: PSČ: Kolik je Vám let: Pro získání nabídek je třeba zadat tel. číslo: +420+421 Povinné ručení můžete mít již od: - Zobrazit 10 nabídek Odesláním formuláře tlačítkem Zobrazit 10 nabídek souhlasíte se zpracováním Vámi zadaných osobních údajů – Informace o zpracování osobních údajů Nabídky povinného ručení ČPP od 0 Kč MÁM ZÁJEM GČP od 0 Kč MÁM ZÁJEM Allianz od 0 Kč MÁM ZÁJEM Kooperativa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Direct od 0 Kč MÁM ZÁJEM AXA od 0 Kč MÁM ZÁJEM Slavia od 0 Kč MÁM ZÁJEM ČSOB od 0 Kč MÁM ZÁJEM Uniqa od 0 Kč MÁM ZÁJEM Pillow od 0 Kč MÁM ZÁJEM Děkujeme za Váš zájem. Budeme Vás co nejdříve kontaktovat. Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Při používání kvalitních a správných pneumatik jsou rizika vzniku nehod u “předokolek” i “zadokolek” na stejné úrovni. Skutečně jde hlavně o jejich řidiče, o to co uznávají, čemu dají přednost. Přední náhon je u většiny rodinných vozů. Bez zjevných potíží se v něm hezky povozí všichni členové rodiny. Ti co si chtějí zařádit a mají rádi citlivější auta zvolí zadní náhon. Pokud máte ve výběru náhonů jasno, nezapomeňte na opatrnou a bezpečnou jízdu. A pro všechny případy mějte uzavřené dobré havarijní pojištění. Martin Daneš Jsem Martin Daneš, obchodní ředitel Srovnátor.cz. Naším cílem je najít pro vás vždy to nejvhodnější pojištění dle vašich potřeb. Díky široké nabídce produktů od všech významných pojišťoven vám dokážeme poskytnout řešení odpovídající vašim představám. Když budete mít jakýkoliv produktový dotaz, neváhejte se na nás obrátit na info@srovnator.cz jízdní vlastnostinevýhodyvýhody